aluminium solderen met Durafix of Alutite ???

• Henk

Heeft er ook iemand ervaringen met Durafix , Alutite of een ander merk?

het lijkt allemaal zo simpel te gaan

maar dat is vaak zo met dat soort promotiefilmpjes

ben wel benieuwd of het inderdaad zo makkelijk gaat.

• karel

henk, zelf net aangeschaft, zodra ik wat ervaring heb, laat ik je het weten.

mvg

karel

• karel

hallo henk,

uit nieuwsgierigheid vandaag mijn eerste werkstukje gesoldeerd.

2 stukjes 1 van 10x10 en 1 van 5x10 cm loodrecht op elkaar gesoldeerd.

voor de duidelijkheid; ik ben een houtbewerker, redelijk handig,wel met enige regelmaat koperen water,- en gasleiding gesoldeer en overige messing werkstukjes.

ben met pensioen en wil leuke dingen doen w.o. een skelter verbouwen voor mijn kleinzoon etc.

dit eerste werkstukje was een eitje. wel nog een paar foutjes gemaakt; bescherm folie op de onderzijde vergeten te verwijderen, werkstukje niet gefixteerd, je hebt beide handen nodig met solderen. maar het mog de pret niet drukken.

ben zelf redelijk tevreden, een oersterke verbinding (80%). ik heb er nog niet met een hamer op geslagen zoals in het videofilmpje. paar verbrandingsplekjes. al bij al beginnersfoutjes.

mocht je in de buurt van boskoop wonen kom dan eens langs om mijn eerste werkstuk te aanschouwen.

voor alle duidelijkheid; ik heb geen enkele binding/belang van welke aard dan ook met "durafix'!

met vriendelijke groet,

karel

• Henk

Drachten / Boskoop is iets te ver voor mij

maar ik ben wel nieuwsgierig, en op een promotie filmpje gaat het zo makelijk

ik zal het toch ook wel eens kopen en leren mee te werken

zo nu en dan komt er een klusje voorbij waar bij ik denk

heb / kon ik het maar.