Welk merk gereedschap?

• Bas

Ik ben op zoek naar goed gereedschap voor in en om mijn huis en vraag me nu af welk merk ik het beste kan nemen.

Gaat me om een goede kwaliteit. Welke merken zijn echt goed en wat zijn de verschillen tussen deze merken?

Ben benieuwd!

Groeten Bas

• kenny vdd

knipex gebruiken alle top electriciens en mad je op hoge volt werken .

• Bas

Ok, en hoe is het merk Stanley?

• www.Gereedschapsmerken.nl

Via de website www.Gereedschapsmerken.nl

kun j ealle informatie vinden om tot een goede keuze in gereedschap te komen.

• monique

Beste Bas,

Misschien wat laat deze reactie maar ik hoop dat je er toch wat aan hebt.

Je vroeg of Stanley een goed merk is, dat is het. Zelf heb ik geinvesteerd in een aantal schroevendraaiers, waterpomptang, nijptang etc. van Ironside, deze kun je los of in een set kopen. Ik heb de sets gekocht, geen moment spijt van gehad, ze zijn nog net zo goed als de eerste dag dat ik ze had, zeer sterk staal en ze liggen lekker in de hand. Ik heb ze nu zes jaar. Op de site van Ironside kun je zien waar ze bij jou in de buurt verkocht worden.

Van een gepensioneerde meubelmaker kreeg ik het volgende advies: het gereedschap moet als het ware een extentie zijn van je arm daarom moet het handvat goed in je palm liggen, niet te dik zijn en niet te dun, niet te zwaar aanvoelen voor het werk dat je ermee gaat doen. Het staal moet eerste keus zijn en het gereedschap moet een goede verbinding hebben b.v. een hamer kan beter van een stuk staal gemaakt zijn dan van twee gelaste delen, bij een zaag wil ik zien hoe de verbinding handvat-blad is. Probeer gewoon uit in de winkel hoe het in de hand ligt en hoe de verbindingen zijn. Waarschijnlijk kom je zo tot verschillende merken voor je verschillende gereedschap die het beste bij jou passen. Deze manier van aankopen werkt voor mij heel goed.

Zoals je weet is goed gereedschap het halve werk en het is een hele investering, maar dan wel voor jaren. Het blijft alleen goed als je het op de juiste wijze gebruikt en het goed verzorgt. Ironside levert zijn sets in doosjes en daar bewaar ik het ook in, zeker niet in een stalen gereedschapskist of in een vochtige ruimte zoals een ongeisoleerde schuur of in de kelder. Houdt het ook overzichtelijk.

Veel succes met de aankoop!