schaafbank

• Gerard

Het hout loopt nietof slecht door de vandiktebank.Nu heb ik gehoord dat er een spuitbus met glijmiddel o.i.d voor is.Wie weet wat dat is,of wie weet een of ander huismiddeltje?

M.v.g. Gerard.

• Sip

Als je bedoeld het hout door de messen, kan ik je niet helpen, maar als het gaat om het glijden van het hout door de schaafbank, spuit dan de contactdelen in met teflonspray. Je kunt ook cockpitspray nemen, welke in autoshops verkocht word.

• Gerard

Hallo Sip.

Hartelijk dank voor uw reactie.

Mvg Gerard.

• de houtman

Ik weet niet hoe je het hout gaat afwerken maar bij autolakken is het zo dat een spoortje siliconen of teflon, in de ondergrond, al genoeg is voor een slechte hechting van de verflagen!

• Sip

Je moet het hout niet met teflon inspuiten, maar de machine. Dan lijkt mij de teflonoverdracht zo klein dat het te verwaarlozen is. Verder ga je voor het schilderen schuren.

• de houtman

Wat denk je zelf Sip?

Natuuurlijk ga je het hout niet inspuiten!

Een schilder ben je niet, altijd eerst ontvetten en dan schuren.

Met het schuren duw je eventuele vetten in het hout.

• dico

he gerard

het makkelijkst en schoonst is om gewoon een kaars te pakken en een paar keer over je blad te wrijven.loop ie as een trein en as ie weer stroef word doe je het weer.krijg je nooit geen vlekke op je hout.mzzzl dico

• kwi

ipv kaarsvet gebruik ik vloeibare parafine vd drogist, werkt wel zo makkelijk

• johan

hallo

ik zou zeker geen teflonsprayen gebruiken

kijk is op de site van www.vdhbv.nl

silberglite heeft hun middel is speciaal voor vlakbank

zelf gebruik ik waxilite zit in spuitbussen

ik koop het bij de slijpdienst die mijn gereedschap slijpt

maar als de bus op is gebruik ik inderdaad ook en oud kaars en die haal ik over de bladen heen en het werkt ook

johan