Wie heeft ervaring met de twincutter van Ferm.
Werkt dat een beetje of is het weggegooit geld?
Ik zou het wel willen gebruiken voor de ijzerbewerking.
bvd Henk
Hallo henk, Ik heb zo'n Twincutte gehad (750 versie)
Het is een wonderwaardig apparaat en doet onderdaad wat gezegd wordt.
Het is een redelijk langzaam draaiend proces (dus niet zo als een haakse slijper)
Uiteraard moet het materiaal goed gast zetten (bv bankschroef). Ik heb hem op 3 mm staal toegepast (hoekstaal als 3 mm plaat).
Echter nu is de motor verbrand en heb mijn geld terug gekregen (Gamma)
De reden van doorbranden heb ik niet. Kan dus exemplarisch zijn en koop er waarschijnlijk weer een.
Hoop dat je hier wat aan hebt
Bob
Het bestwerkende apparaat wat ik ooit heb gekocht alles perfect strak doorgesneden staal tot diktes van 10 mm(maar ook om af te vlakken) . ik wou dat het er in een profi versie was want hij is inmiddels stuk. ik ga nu de zwaardere 950 bestellen. ik heb het idee dat ik niet meer zonder kan. als je hem gaat gebruiken draag goede bescherming want de spaanders vliegen in het rond(ze blijven niet zoals bij een haakse slijper op je werkstuk zitten)
Beste Henk,
Ik heb de twincutter van ferm gekocht en gebruikt. Hij was grandioos. ik heb grote profielen gezaagd. Alsof het boter is. 1 nadeel. de zaagblad tanden gaan vrij snel kapot en je moet de zaagbladen blijven smeren. OMdat ze tegel elkaar indraaien raken ze zeer snel droog. Je merkt dat de slijptol minder toeren maakt en warmer wordt.
gr
Zee Schreef:
——————————————————-
> Wie kan mij een twincutter leveren. Ferm heeft ze
> niet meer in hun verkoop programma zitten.
> Bij voorbaat dank.
>
> ps : heb hele goede ervaring in pe buizen zagen
> met dit apparaat
ik heb er nog 2 staan nieuw in de doos voor 45 euro per stuk mag je ze hebben
Groet John
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?