Kloofbijl

• Cees

Ik ben op zoek naar een kloofbijl van min. 4 kilo. Iemand enige idee waar ik zoiets kan vinden?

Bedankt.

• dinie

maar man wat wil je toch met zo;n zware bijl,je werkt je kapot,als je een bijl hebt van 2kilo en je moet daar mee werken dan is het al zwaar genoeg,jij moet leren om de bijl het werk te laten doen,en dat is geen gein,als je de bijl er in hebt geslagen ,haal je hem over je kop en slaat hem omgekeerd op het hakblok,soms heb je de pech dat het blok er af valt en dan heb je hem in de nek,maar ja aldoende leer men,maar je kunt ook een kloofijzer kopen met een grote voorhamer en dan sla je die erin,ik neem tenminste aan dat het de bedoeling is om hout te kloven voor de haard.groeten dinie

• Bernard

dinie schreef:

>

> maar man wat wil je toch met zo;n zware bijl,je werkt je

> kapot,als je een bijl hebt van 2kilo en je moet daar mee

> werken dan is het al zwaar genoeg,jij moet leren om de bijl

> het werk te laten doen,en dat is geen gein,als je de bijl er

> in hebt geslagen ,haal je hem over je kop en slaat hem

> omgekeerd op het hakblok,soms heb je de pech dat het blok er

> af valt en dan heb je hem in de nek,maar ja aldoende leer

> men,maar je kunt ook een kloofijzer kopen met een grote

> voorhamer en dan sla je die erin,ik neem tenminste aan dat

> het de bedoeling is om hout te kloven voor de haard.groeten

> dinie

???

hoe werkt dat?

bijl in je blok hout slaan daarna de bijl inclusief hout om hoog halen en dan omgekeerd om het hakblok laten valen. maw, de scherpe kant om hoog en het hout wat nog vast zat aan je bijl zit daar dan oven en valt er dus overheen. ofzo

please leg uit!

mvg, Bernard

• Mathilde

Ben je nog altijd op zoek naar een goede , zware kloofbijl ?

Kijk dan eens op mijn advertentie op Marktplaats.nl

Zwaar en sterk, voor een kleine prijs !

• Carcelia

Wij zoeken er ook een, hoeft geen zware. Zal de doehetzelf wel worden, want liggen niet voor het opscheppen op het net, helaas.

Groetjes,

Carla