Ik ben op zoek naar een hulpstuk waarmee je een handschaafmachine kan ombouwen tot een vandikte bank. Ooit heb jaren geleden zoiets gezien maar wat ik ook Google ik krijg geen zinnige resultaten. Weet iemand een merk die dit maakt?
Bijvoorbaat dank
Ja,
Bosch heeft een schaafmachine die je met een hulpstuk kunt ombouwen naar een vandiktebank.Dit is de Bosch schaafmachine PHO 30-82, maar ook andere van Bosch.
——————————————————————————–
Highlights
• Spaandiepte 0–3 mm, sponningdiepte 0–24 mm
• 750 watt
• Gepatenteerd Woodrazor-messysteem
• Inschakelblokkering
• Goede greepergonomie
• Gecombineerde geleidings- en spaandiepte-instelknop
• Elektronisch uitgebalanceerde messenas
• Geveerde parkeersteun voor veilige steun
• Aansluiting voor stofafzuiging
• Stationair te gebruiken in onderstel UG 37 of vlak- en vandiktebank ADV 82
• Aansluitkabel van 4 meter voor grote bewegingsvrijheid
• Goed vast te houden, ook voor linkshandigen
• Tweezijdige spaanafvoer
• Drie V-groeven in verschillende grootten voor licht afschuinen van randen
• Depot voor reservemes
Zie de www.bosch.nl site
Hoi Panhw;
Goeie tip!
Sorry het was een beetje stil maar heb het gekocht samen met een schaafmachine en vanaf dat moment bezig geweest.
Resultaten:
Het is een mooi hulpstuk maar heeft wel zijn eigen manier van behandelen nodig. De invoer is niet automatisch dus met de hand invoeren. Dat betekend dat je heel constant de druk op het werkstuk moet geven. Zoniet dan zie je elke keer dat je stopt een lijn in het werkstuk. Dat is vooral moeilijk als je lange latten wil schaven. Zonder problemen hardhout (merbau) latten van 70 mm breed geschaafd. Moest daarna jammer genoeg toch nog schuren. Een afzuiginstallatie (stofzuiger) is zonder meer een must door de ongelooflijke hoeveelheid stof.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?