haakse slijper + luchtfilter

• kurt

Hallo,

Als ik lang achter elkaar aan het schuren/slijpen (metaal) ben dan brandt het magneet veld van mijn haakse slijper door. Dit is een probleem wat wij al langer hebben in ons bedrijf. Wij zijn op het idee gekomen om een slijper te kopen met een filter bij de luchtinlaat van de slijper, maar we hebben nog nergen zo'n ding kunne vinden. Ook hebben we het idee gehad om er een apparte filter voor te kopen, maar ook dit is nergens te krijgen. Weet iemand hier een oplossing of leverancier voor.

• Benny

Een lucht filter zal niet helpen er zijn heel wat haakse slijpers op de markt die goedkoop zijn maar niet voor langdurig gebruik geschikt zijn meer voor amateurs.

kijk dus naar een professionele slijper die voor langdurig gebruik

ontworpen is .

Benny

• Sip

Absoluut onbekend probleem, maar als je aluminium verwerkt kan het wel voorkomen omdat dit lichter is en het stof de moter ingezogen kan worden. Verder zet je er niet bij welk merk je gebruikt. Je hebt het over prof gebruik en dan moet je ook echt een prof machine kopen

• kurt

Hallo,

Het gaat om een Flex machine. Dit apparraat wordt veelvoudig prof. gebruikt.

Het is een 1500 w machine, maar het komt ook veel bij andere modellen voor.

Als je de machine gebruik en het is goed stoffig en het licht valt er goed op dan zie je dat de stof in een korte bocht weer rechtstreeks de machine ingezogen wordt.

Wij hebben dit probleem bij Flex aangekaart maar deze zijn volgens ons niet echt bereid er iets mee te doen, want wij hebben dit probleem al zeker een jaar.

Ik zou graag willen weten of er (universele) filters te krijgen zijn om op een haakse slijper te bevestigen. Dit is overigens een probleem waar meer bedrijven mee kampen en veelal zoals in een eerdere reactie genoemd, aluminium.

Sip schreef:

>

> Absoluut onbekend probleem, maar als je aluminium verwerkt

> kan het wel voorkomen omdat dit lichter is en het stof de

> moter ingezogen kan worden. Verder zet je er niet bij welk

> merk je gebruikt. Je hebt het over prof gebruik en dan moet

> je ook echt een prof machine kopen

• kurt

Hallo,

Het gaat om een Flex machine. Dit apparraat wordt veelvoudig prof. gebruikt.

Het is een 1500 w machine, maar het komt ook veel bij andere modellen voor.

Als je de machine gebruik en het is goed stoffig en het licht valt er goed op dan zie je dat de stof in een korte bocht weer rechtstreeks de machine ingezogen wordt.

Wij hebben dit probleem bij Flex aangekaart maar deze zijn volgens ons niet echt bereid er iets mee te doen, want wij hebben dit probleem al zeker een jaar.

Ik zou graag willen weten of er (universele) filters te krijgen zijn om op een haakse slijper te bevestigen. Dit is overigens een probleem waar meer bedrijven mee kampen en veelal zoals in een eerdere reactie genoemd, aluminium.

kurt schreef:

>

> Hallo,

>

> Als ik lang achter elkaar aan het schuren/slijpen (metaal)

> ben dan brandt het magneet veld van mijn haakse slijper door.

> Dit is een probleem wat wij al langer hebben in ons bedrijf.

> Wij zijn op het idee gekomen om een slijper te kopen met een

> filter bij de luchtinlaat van de slijper, maar we hebben nog

> nergen zo'n ding kunne vinden. Ook hebben we het idee gehad

> om er een apparte filter voor te kopen, maar ook dit is

> nergens te krijgen. Weet iemand hier een oplossing of

> leverancier voor.

• Sip

Flex is idd een prof merk. Ik dacht dat je doelde op de bijnaam van het gereedschap welke die aan die van het door jouw genoemde merk is ontleent.

Filters zijn er niet, maar je kunt iets maken van een stof gelijkend op het materiaal, van filters van een airco of afzuigkap. en die met tape vastplakken. Vervolgens regelmatig deze uiteraard schoonmaken omdat anders de koeling te kort schiet. Een andere manier is om middels luchtdruk iets te maken waardoor het slijpstof weggeblazen wordt of een sterke afzuigkap naast het te slijpen materiaal plaatsen.

• mart

kurt,

probeer de metabo w10-125Q eens, 1010 watt

is niet duur en sterk

ik heb ze allemaal gezien , deze gaat erg lang mee

als ze af blijven branden doe je gewoon te lang zwaar werk, je belast de machine dus te veel —> overbelasting <—–

als je je probleem op wil lossen kun je 2 dingen doen:

1. 2 slijpers om het uur verwisselen , kost je wel extra slijpers

2. een grotere slijper nemen bijv. 180 mm rond 2000 watt

optie 2 doe je waarschijnlijk niet, want deze slijpers zijn te zwaar

dit probleem heb ik talloze malen gehad,

je slijpers gaan waarschijnlijk kort mee, korter dan 6 maanden

konstant zeuren om garantie die je eigenlijk niet verdient…

gaat een hoop tijd ijn zitten

groet

mart

• Sip

Hij heeft nu een 1500 watt toestel en die zijn er niet in 180 mm uitvoering dus is dat 125 mm. Als je dan naar 180 mm gaat moet je zeker geen 2000 watter kopen. Als Flex wel een 1500 watt machine heeft van 180 mm dan is dat ding zeker niet geschikt. Verder kun je warm lopen wel voorkomen met wisselen van machine maar als het anker vol stof zuigt zal het je niet veel schelen in levensduur

• Ruud

Wat dacht je van regelmatig (om het half uur) even met de luchtslang schoonblazen ! ! !