Daarbij moet je dan nog vermelden dan Bosh (en misschien meer merken) een hobbylijn hebben (groen) en prof lijn (blauw). Verder is er een merk die je absoluut niet mag vergeten, Feijn, hoewel ik besef dat die voor de meesten te duur zal worden.
vandaag bericht gehad van formido,stond verkeerd op de doos ,deze machine heeft geen regelbaar toerental.t'is niet te geloven .zeg
en een ander merk heeft niet z/n machine n.l. links/rechtsom ,veel kracht bij laag toerental(max 300 toeren) voor boren van af 13 mmtot 25 mm in staal en met m.c.2 opname en kon deze machine ook mooi gebruiken voor de 32 m.m. rioolontstoppingsveren.
en dat kan je wel vergeten zonder een regelbaar toerental en links/recht om mogelijkheid.of weet je nog een ander merk voor mij?
Bosch heeft inderdaad de groene lijn voor goed hobbygebruik, maar deze lijn is zeker goed te noemen.
Een merk als Metabo heeft ook een hobbylijn maar die oogt hetzelfde als de proffesionele lijn. Het voornaamste verschil is eigenlijk dat bij de proffesionele lijn (eigenlijk net als bij Bosch en andere merken) de kwaliteit van de gebruikte materialen een heel stuk beter is. Veelal worden de tandwielen en tandwielhuizen van metaal (behuizing van gegoten aluminium) gemaakt in tegenstelling tot de vele kunststof tandwielen die je anders tegenkomt.
Vaak is het zo dat de prijs doorslaggevend is voor het kopen van een dergelijk apparaat. En tja, helaas verkoopt de bouwmarkt dus meer meuk dan spullen van de betere en echt goeie merken.
Ik moet wel zeggen dat handgereedschap van bijv. de Gamma de laatste 2 jaar enorm vooruit gegaan is qua kwaliteit. De pasvorm en gebruikte materialen is stuk-ken beter geworden. Ikzelf kies liever voor andere merken maar het is voor een goed hobbyist op dit moment zeker geen slecht gereedschap meer. Hetzelfde geldt voor het merk LUX van de Praxis. Iets meer uitgeven en gaan voor merken als Stanley is aan te raden als je vaker en zwaarder gebruik maakt van gereedschap.
Gr. Pepijn
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?