Combizaag

• Goromo

Beste kenners,

Heeft iemand van jullie ervaring met een combizaag (afkort-+tafelzaag).

Zijn deze ervaringen dan positief og negatief.

En welk merk adviseren jullie dan.

m.vr.gr.

Goromo

• george

hallo daar…

mijn ervaringen zijn afkomstig van een elu 172.. deze machine heeft mij alleen maar positieve ervaringen gegeven ( zijn mobiliteit is wat log, zwaar, maar dat sla ik in de wind ) ik kan met deze machine een vakwerk neerzetten door zijn veelzijdige zaag posities en zijn precisie werk…elu is over genomen door de walt.. ik weet dat zij de productie van de machine hebben voort gezet alleen weet ik geen types

mvg george

• Rudi

Ja maar als het goed = wordt de elu nog steeds aangeboden.

schrik alleen niet van de prijs….

Zelf werk ik met twee van deze elu's en ik wil niets anders.

1 advies als je zoiets koopt leen het niet uit…….

Zelf ben je misschien heel zuinig en iemand anders die kijkt misschien niet zo nouw

en brengt het misschien kapot terug…..

• Idee voor Vakwerk Wielinga

De elu's bestaan niet meer worden nu geleverd als DeWalt gelevrd, een goed alternatief is de Elektra Beckum KGT 500 en/of 550 zijn robuster van uitvoering dan de ELU/DeWalts maar daar in tegen ook iets zwaarder.

Het voor deel is dat de EB een vast onderstel aan de machine heeft welke eenvoudig zelf is op te klappen en ook da zaagcapacitieten zijn groter en als ik mij niet vergis ook meer motorvermogen. Kijk voor meer info ook eens op metabo.com

(EB is een Metabo divisie)

Mijn persoonlijke voorkeur gaat ui naar de EB vanwege de degelijke uitvoering en de betere specificaties.

Mocht je tot aanschaf over willen gaan zoek een machine leverancier in de buurt die eventueel beide merken heeft staan zodat je kunt vergelijken want het gaat voor beide machines om een behoorlijk aankoopbedrag. Succes!!

• Jan van Steinvoorn

Ik werk sinds kort met de Elektra Beckum 500 en ben daar zeer tevreden over. Enorm robuust en heel gemakkelijk te verstellen. Verder is mij verteld dat de oude Elu een goede machine was, maar dat deze sinds de overname door DeWalt aan kwaliteit heeft ingeleverd.