kleppenstelsleutel

• Mercedes sleutelaar

Hallo,

Ik heb een Merecedes 230S gekocht en met mijn zelfgemaakte pruts-sleutels kom ik heel moeilijk bij de uitlaatkleppen van de motor. Ik zoek daarom de originele stelsleutel van HAZET?

Het is een gebogen sleutel voor op een ratel te zetten.

HAZET nr. 2770

of mercedes nr. 000 589 39 07 00

De sleutelwijdte is 14 mm

Het zou fijn zijn om deze sleutel te kunnen overnemen van iemand, want goed gereedschap is nu eenmaal het halve werk!

De M180 motor zit behalve in de personenauto's ook in de unimog 404 (6 cyl)

Bij voorbaat dank!!

Mathieu Bouten

Tel 06 55707698

mbouten@vartech.nl

• Pepijn

Ik sleutel zelf ook vaak aan auto's en gebruik in dergelijke situaties wat zelf gemaakt/verbouwd gereedschap.

Koop een B-merk sleutel die nog wel enigzins goed is. Ik gebruik zelf daarvoor vaak Skandia (te koop bij Karwei/Formido). Stook de sleutel met een brander goed heet op de plaats waar je em wilt buigen (zet de sleutel bij voorkeur in een bankschroef), buig de sleutel rustig door als deze donker rood gloeiend is.

Als de sleutel goed gebogen is koel je deze in 1 keer af in een bak water (om te harden). Daarna verhit je de sleutel nog tot deze wel goed heet is, maar zeker niet roodgloeiend om daarna de sleutel rustig af te laten koelen.

Voila: betaalbaar en toch niet al te slecht.

Doe dit liever niet bij dure sleutels als van Gedore, Hazet e.d. Dat is gewoon zonde.

Gr. Pepijn