concurrentiebeding

• ron

In mijn nieuwe contract is een concurrentiebeding opgenomen, waar moet ik op letten, hij is nogal ruim omschreven. Kan ik hier bezwaar op aantekenen, of is dit moeilijk om tegenin te gaan. Er staat in dat het concurrentiebeding blijft staan, om welke reden ik dan ook wegga, dus als het contract niet word verlengd blijft hij geldig.

• Sip

Nee ze kunnen wel van alles in een contract zetten. Dat laatste gaat zeker niet op en verder zijn er rechters die meestal dat soort onzin de grond inboren.

• Pepijn

Het ligt eraan wat het concurrentiebeding precies inhoud.

Als het gaat om het naar buiten brengen van gevoelige informatie en het gebruik daarvan bij een nieuwe werkgever (oftewel geheimhoudingsplicht) dan is dit wel degelijk iets wat kan tellen NA contract beeindiging. Als het gaat om dat je nu bijv. bij een elektronikabedrijf werkt en dat je dat de komende 10 jaar niet werkzaam mag geraken bij de concurrent… tja, dat kunnen ze je niet verbieden dacht ik.

Zoek anders in het telefoonboek even de advocatenlijn ofzo op. Is een 0900-nummer waar je tegen betalng van 0,75 euro/minuut ofzo goeie info kunt krijgen over dit soort zaken. Of anders de rechtswinkel in de stad waar je (dichtbij) woont.

Veel succes met je nieuwe baan.

Gr. Pepijn