gevelwerken?

• macoste

Wie weet raad…

Ik kon zo gauw geen doe het zelf pagina vinden ofzo, dus ik probeer het hier even..

Een flinke lekkage hebben wij vandaag gehad, na een heftige regen/stormbui. De muren van ons pand zijn van boven tot onder doorweekt, waarschijnlijk zit het grootste in dak/goot/regenpijp. dit is door een loodgieter wel op te lossen denk ik zo, maar nu is het ook zo, dat de nattigheid, gewoon door de muren heenkomt, wat me niet helemaal de bedoeling lijkt. Gedeeltelijk onder de grond hebben wij een slaapkamer en die buitenmuren zijn bij het minste beetje nattigheid buiten, doorweekt.

Dit was een kleine omschrijving van ons probleem en nu wil ik eigenlijk vragen of jullie een idee hebben hoe wij de muren kunnen behandelen zodat niet al dat water erdoorheen blijft komen

gr. macoste

• Gv/dmolen

gemetselde muren zijn bijna altijd lek.een steen moet dicht gaan door stof dat van buitenaf met het water in de steen trekt. als het een enkel steens muur is loopt het water aan de binnen kant langs de nuur bij een spouw muur is dat ook zo maar dan loopt het er door de open stootvoegen weer naar buiten.als deze muur niet dicht gaat uit zijn eigen dan kanje hem inpregneren aan de buiten kant. dat doe je met een goedkoope rugspuit daar draai je de sproeier van af en laat ed floeistof allen met het pijpje langs de muur lopen wel goed spul kopen bij een erkende bouw handel niet bij de bouwmarkt.macoste schreef:

>

> Wie weet raad…

>

> Ik kon zo gauw geen doe het zelf pagina vinden ofzo, dus ik

> probeer het hier even..

>

> Een flinke lekkage hebben wij vandaag gehad, na een heftige

> regen/stormbui. De muren van ons pand zijn van boven tot

> onder doorweekt, waarschijnlijk zit het grootste in

> dak/goot/regenpijp. dit is door een loodgieter wel op te

> lossen denk ik zo, maar nu is het ook zo, dat de nattigheid,

> gewoon door de muren heenkomt, wat me niet helemaal de