Schade van vorst op elektrisch gereedschap

• Jaap

Mijn voorraad elektrisch gereedschap breidt zich langzaam uit, en wat voorheen allemaal Black en Decker was, is nu metabo, makita en festool. Omdat het eerst toch niet zo veel waard was, sloeg ik het zorgeloos op in mijn (halfsteens) stenen garage, die niet geisoleerd is maar wel vrij droog. Nu mijn gereedschap echter veel meer waard is, begin ik me langzaam af te vragen of het erg is dat het af en toe goed vriest in de garage. Er is daar geen verwarming dus het vriest er net zo hard als buiten.

Is dat schadelijk voor het gereedschap? Mijn zagen en beitels e.d. lijden er volgens mij niet onder, maar voor bv. een schuurmachine/ cirkelzaag/ slijptol/ boor/ accuboor/ decoupeerzaag, hittepistool e.d. weet ik het eigenlijk niet.

Wie weet het wel?

Alvast bedankt,

Jaap.

• Sip

Nee maakt niet uit als het maar droog is

• ws2

Ben ik het niet helemaal mee eens. Door vorst kunnen je accu´s met stappen achter uit springen, Wel is aan een vorst beschermer gedacht?

• Sipke

Een accu is geen electronica op zich. Ik heb dan ook niet aan accu's gedacht, maar daar heb je gelijk in, die moeten niet al te koud. Voor motoren echter maakt het niets uit

• ws2

klopt maar ff ter aanvulling.