Verwarmingskabel voor waterleidingen?

• Mark

Weet iemand waar de zogenaamde ‘verwarmingskabels’ te koop zijn? Dat zijn volgens mij van die kabels die je om je waterleiding heen wikkelt zodat deze niet kunnen bevriezen.

Iemand een idee?

Bij voorbaat dank!!!

• Sip

Dat zijn tracey leidingen. Je kunt zij krijgen in verschillende temperatuurbereiken. Voor water zal dus iets van + 5°C voldoende zijn.. Je kunt misschien een restant stukje krijgen bij een groot instaltie bedrijf. (dus niet de loodgieter op de hoek)

• Rudi van Mierlo

Kijk even op www.bouwtreffers.nl daar kun je de folder bekijken en er staan er twee in.

Eentje van 2 meter en een van 4 meter.

Deze schakkelen automatisch in en uit.

Prijs = rond de 50 €

Succes

• Sip

Allereerst moet je erg veel gedult hebben met die folder maar normaals kost die kabel maar een paar € per meter. Dat is dan wel de prijs op rol van 100 of 200 m. Ik zou dan toch eerst maar even bij grote instalatiebedrijven gaan kijken of er een afvalstukje is.

• Rudi van Mierlo

Sorry maar ik denk dat je nog met een langzame telefoon lijn zit want de pagina is snel genoeg en als je de folder bekijkt zie je dat het niet zo duur is als je denkt.

Maar dat is altijd relatief gedacht. En niet te vergeten dit zijn handelsprijzen waar particulieren ook kunnen kopen.

Dus er zullen zeker plaatsen zijn waar het duurder is maar er zullen ook plaatsen zijn waar het goedkoper is.

Maar deze vindt je 90% te laat.

Namelijk als je het net gekocht hebt.

• Sip

Zoals ik al zei de geschatte prijs van mij is voor grote rollen, maar als ik enkele meters nodig zou hebben zou ik zeker doen wat ik voorstelde . Verder zit ik op telefoon te internetten ja. Hier is geen kabel en ADSL

• martin.swarte

Je kunt prima de weerstandskabel gebruiken die standaard aan een 220v TL Looplamp zit. Dat is zo'n kaber die lekker (hand-) war wordt. Overal te koop.

Bij het gebruik moet je de lamp natuurlijk laten zitten.

Martin